Čím bojovat v jaké éře? Super-armáda v Pokroku (níže)
A jak správně vylepšovat armádu...
Jakou armádou bojovat v jaké éře?
Období | Atraktivita (*) | Útok na 4. level expedice (**) | Jednotky na auto boj v CB (***) | |
---|---|---|---|---|
manual | auto | |||
Doba železná | 3 | 140/140 | 170/150 | 8 balist |
Raný středověk | 4 | 170/140 | 200/150 | 2 obrněné pěchoty + 6 tuláků |
Vrcholný středověk | 4 | 170/140 | 200/150 | 2 šampióni + 6 tuláků nebo 8 trebuchet (je třeba vysoký útok) |
Pozdní středověk | 4 | 210/160 | 230/180 | 2 říšké stráže + 6 tuláků nebo 2 těžcí rytíři/šampioni + 6 tuláků (proti dělům) |
Koloniální doba | 3 | 230/180 | 250/200 | 2 granátníci + 6 tuláků nebo 2 dragouni/šampioni + 6 tuláků (proti dělům) |
Průmyslový věk | 4 | 230/180 | 250/200 | 2 houfnice + 6 tuláků |
Doba pokroku | 2 | 250/200 | 300/250 | 8 rychlopalných děl nebo 2 tanky + 6 tuláků (vysoké oslabení) |
Moderní doba | 3 | 300/250 | 350/300 | 2 bojové tanky + 6 tuláků |
Postmoderní doba | 2 | 300/250 | 400/300 | 2x četa s těžkým kulometem + 6 tuláků / při velkém postihu v CB, když jdou proti tanky, raketomety, prostě vozidla, tak 4 tanky z moderny a 4 tuláky |
Současná éra | 2 | 400/300 | 450/350 | 2 šampióni + 6 tuláků |
Svět zítřka | 3 | 500/350 | 550/400 | 2 neviditelné tanky + 6 tuláků |
Budoucnost | 1 | 500/350 | 550/400 | 1 tankové vznášedlo + 7 tuláků |
Ledová budoucnost | 4 | 700/450 | 700/500 | 3 tanková vznášedla + 5 tuláků |
Oceánská budoucnost | 5 | 700/500 | 750/500 | 1 obojživelník + 1 želví dělo + 6 tuláků nebo 8 hydroelektrických úhořů |
Virtuální budoucnost | 3 | 750/500 | 800/500 | 6 raketových vojáků + 2 tuláci |
Kolonizace Marsu | 2 | 800/500 | 850/550 | 8 sentinelů nebo 6 ocelových hlídačů + 2 tuláci |
Kolonizace pásu planetek | 1 | 850/550 | 900/600 | 4 hřebíkáři + 4 tuláci |
Kolonizace Venuše | 2 | 900/600 | 950/650 | 2 silodraci + 6 tuláků nebo 8 energetických děl |
Kolonizace měsíce Jupitera | 1 | 950/650 | 1000/700 | 1 harpunový granátník + 7 tuláků /při útočném bonusu nad 2000 se u nízkého oslabení v CB (do 1/3 maxima) vyplatí 2 silodraci + 6 tuláků |
Kolonizace Titanu | 5 | 1050/800 | 1200/900 | Doporučení z diskuzních fór (které se neshoduje s mou zkušeností): 8 dronů. Své zkušenosti však sděluji jen členům našeho cechu na E (představuje strategickou výhodu). |
Hluboký vesmír | 3 | 1150/900 | 1300/1000 | 2 Gravitační střelci nebo 2 Snová děla (podle armády protivníka) + 6 tuláků |
*) Atraktivita éry je hodnocena z hlediska bojů - jak rychle lze bojovat a jaké maximální oslabení lze dosáhnout v CB
**) Doporučené minimum
***) Návrh je sesbírán z různých zdrojů internetu - každému může vyhovovat něco jiného.
Jak získat v Pokroku armádu z Budoucnosti?
za tyto informace děkuji hráči Aureliano
Úvod
Díky tomu, že se dají příběhové úkoly spojené s mapou území plnit napřed před aktuálním věkem hráče, dají se přes odměny z těchto úkolů získat jednotky z budoucích věků.
Ale aby hráči nemohli jít pořád dopředu a získat až příliš silné jednotky na svoji dobu, jsou mezi příběhovými úkoly tzv. Stopky. Stopka je úkol, jehož podmínky se dají splnit jen v době, ze kterého ten úkol je. Například je třeba vyzkoumat nějakou technologii z určité doby, nebo postavit konkrétní budovu z nějaké doby. Takže nelze jít dále, dokud není ona doba dosažena.
Přesto se našel způsob, jak dvě stopky v postmoderně a současnosti překonat a jít v příběhu stále dál až k cíli, kdy lze v Pokroku mít 4 tanková vznášedla z Budoucnosti.
Ovšem vyžaduje to skutečně věrně postupovat podle tohoto návodu
Postup
1) Výchozí situace hráče by měla být už v koloniálu, který má celý vyzkoumaný a v příběhu se dostal co nejdále. Měl by být už v příběhové linii průmyslu a stát například na úkolu, kde musí vyzkoumat technologii z průmyslu. Pak by měl přejít do Průmyslu aby mohl tento úkol splnit.
Po postupu do Průmyslu a dále i v Pokroku je třeba zkoumat technologie pouze v případě, když je to třeba pro příběhové úkoly - jinak ne. V Průmyslu je dobré přednostně vynalézat technologie vedoucí k technologii "Zákon a pořádek", protože později v Pokroku je úkol Mírová konference vyžadující postavení budovy policejní stanice z Průmyslu.
Podle této tabulky si můžete ověřit, kolik nevyzkoumaných technologií budete potřebovat při dalším postupu:
Doba / Éra | Počet vyzkoumaných technologií pro splnění úkolu |
Doba Pokroku | 5+1 Vojenská |
Moderní doba | 1 |
PMD | 3 |
Současnost | - (přeskočíme) |
Zítra | - (přeskočíme) |
Budoucnost | 3 |
Ledová budoucnost | 4 |
Oceánská budoucnost | 5 |
2) V mapě postupovat stále dál - první jednotky získáme v Moderně:
2.1. vzít určitě bojem první dvě provincie, vygeneruje to vedlejší úkol - jmenuje se nějak Rin Gozenovi bojovníci, kde odměnou jsou 4 bazuky
2.2. opět bojem vzít provincie Toimuro and Hiromaguchi pro 2x mechanizovanou pěchotu a 2x bojový tank
Další jednotky se získají plněním hlavní úkolové linie a celkem je potřeba jeden výzkum
3. Příbehy postmoderny
V postmoderně začíná to zajímavé:
Na začátku mapy narazíte na 2 provincie, které drží revolucionář Che Guerrera. Ať už si o vousatých revolucionářích libujících si v zabíjení myslíte cokoliv, vyplatí se tu spolupráce. Všechny provinicie patřící Che Guerrerovi vyjednávejte. Začněte v souladu s příběhem buď západní nebo východní, ale druhou mu nechte! Pokračujte dále do vnitrozemí. Che se vám postupně odmění úkoly s 2 a 3 četami s těžkými kulomety a 2 comandy. Hlavně čety se budou hodit pro boj ve vnitrozemí v provinciích, které nepatří Guerrerovi.
3.2 Pokračujte plněním příběhových úkolů až ke úkolu "Hrůza" a ten si hezky nechte v seznamu úkolů. Kritický úkol je ten po něm, takže takto je to bezpečnější a můžete používat i opakující se úkoly. Pokračujte na mapě dál přes současnost a zítřek. Vynechejte provincie dle přiložených screenshotů, Je jedno, jestli budete vyjednávat nebo bojovat pomocí kulometných čet.
Současnost - vynechejte provincie, které jsou i zde vynechány:
Zítra - vynechejte provincie, které jsou i zde vynechány:
3.3 Na mapě budoucnosti získejte vyjednáváním všechny oblasti první provincie Agadar. Když budete bojovat, Joy Danba se naštve a místo 4 tankových vznášedel bude jen jedno a to nechcete..
4. Krok stranou do budoucnosti
4.1 Ukončete úkol "Hrůza". Nyní vám vyskočí úkol "Vadí/Nevadí", který máte splnit nebo zrušit. Za žádných okolností nesmíte udělat nic z toho. Ten úkol vám tam bude viset, dokud budete běhat po mapě a sbírat jednotky. Když ho splníte/zrušíte, vrátí vás to zpět do příběhu postmoderny a máte smolíka...
4.2 Splňte nebo zrušte opakující se úkol (ale nikoliv ten "vadí/nevadí"!). Nyní hra vidí, že nemáte příběhový úkol, protože vadí/nevadí je nepovinný úkol.
Tak se hra podívá do mapy, kde jste a hodí vám úkol "Diktátorova smrt" ze současnosti. Splňte ho a pak byste měli znovu skočit do úkolu "Kupředu" z budoucnosti a po něm do úkolu "Setkání s Nadějkou"
5. Budoucnost
Nyní plňte úkoly z budoucnosti a na mapě postupujte podle nich. Je jedno, jestli budete vyjednávat nebo útočit.
Zpozorněte v provincii Botoku. Další úkol vás pošle prozkoumat 2 provincie u Botoku. Budou to provincie Bisorabia a Kalabuye. Kalabayue patří Joy Danbě, takže za žádných okolností tam neútočte, ani ji celou nezaberte vyjednáváním.
Vlastně nejlepší je tam vůbec nelézt. Příběhový úkol vás pošle do Bisorabie vyříkat si to s jedním diktátorem. No a pak se objeví úkol "Pozdravy od přítele" s velmi sladkou odměnou: tři tanková vznášedla. Po jeho splnění si můžete s Kalabuye dělat co chcete.
Pokračujte plněním úkolů a dostanete ještě jedno tankové vznášedlo.
S tankovými vznášedly zhruba zdvojnásobíte své maximální oslabení v CB (standardně lze hrát s postihem nad 100 - při armádním bonusu cca. 700/400) a v PVP na automat zvítězíte i proti nejtěžším soupeřům vždy.
Zdroje:
Originální návod: https://forum.us.forgeofempires.com/index.php?threads/higher-age-units-guide-v1-22.37109/
Youtuber MooingCatFoE nyní vysílá videa věnující se jednotkám z budoucnosti a časem se dostane i k tankovým vznášedlům:
https://www.youtube.com/c/MooingCatFoE/videos
Přehledný excel od MooingCatFoe pro základní přehled:
Seznam příběhových úkolů na wiki, je dobré vědět, kde člověk zrovna je: