Čím bojovat v jaké éře?  Super-armáda v Pokroku (níže)

A jak správně vylepšovat armádu...

Jakou armádou bojovat v jaké éře?

Období Atraktivita (*) Útok na 4. level expedice (**) Jednotky na auto boj v CB (***)
manual auto
Doba železná 3 140/140 170/150 8 balist
Raný středověk 4 170/140 200/150 2 obrněné pěchoty + 6 tuláků
Vrcholný středověk 4 170/140 200/150 2 šampióni + 6 tuláků nebo 8 trebuchet (je třeba vysoký útok)
Pozdní středověk 4 210/160 230/180 2 říšké stráže + 6 tuláků nebo 2 těžcí rytíři/šampioni + 6 tuláků (proti dělům)
Koloniální doba 3 230/180 250/200 2 granátníci + 6 tuláků nebo 2 dragouni/šampioni + 6 tuláků (proti dělům)
Průmyslový věk 4 230/180 250/200 2 houfnice + 6 tuláků
Doba pokroku 2 250/200 300/250 8 rychlopalných děl nebo 2 tanky + 6 tuláků (vysoké oslabení)
Moderní doba 3 300/250 350/300 2 bojové tanky + 6 tuláků
Postmoderní doba 2 300/250 400/300 2x četa s těžkým kulometem + 6 tuláků / při velkém postihu v CB, když jdou proti tanky, raketomety, prostě vozidla, tak 4 tanky z moderny a 4 tuláky
Současná éra 2 400/300 450/350 2 šampióni + 6 tuláků
Svět zítřka 3 500/350 550/400 2 neviditelné tanky + 6 tuláků
Budoucnost 1 500/350 550/400 1 tankové vznášedlo + 7 tuláků
Ledová budoucnost 4 700/450 700/500 3 tanková vznášedla + 5 tuláků
Oceánská budoucnost 5 700/500 750/500 1 obojživelník + 1 želví dělo + 6 tuláků nebo 8 hydroelektrických úhořů
Virtuální budoucnost 3 750/500 800/500 6 raketových vojáků + 2 tuláci
Kolonizace Marsu 2 800/500 850/550 8 sentinelů nebo 6 ocelových hlídačů + 2 tuláci
Kolonizace pásu planetek 1 850/550 900/600 4 hřebíkáři + 4 tuláci
Kolonizace Venuše 2 900/600 950/650 2 silodraci + 6 tuláků nebo 8 energetických děl
Kolonizace měsíce Jupitera 1 950/650 1000/700 1 harpunový granátník + 7 tuláků /při útočném bonusu nad 2000 se u nízkého oslabení v CB (do 1/3 maxima) vyplatí 2 silodraci + 6 tuláků
Kolonizace Titanu 5 1050/800 1200/900 Doporučení z diskuzních fór (které se neshoduje s mou zkušeností): 8 dronů.
Své zkušenosti však sděluji jen členům našeho cechu na E (představuje strategickou výhodu).
Hluboký vesmír 3 1150/900 1300/1000 2 Gravitační střelci nebo 2 Snová děla (podle armády protivníka) + 6 tuláků

*) Atraktivita éry je hodnocena z hlediska bojů - jak rychle lze bojovat a jaké maximální oslabení lze dosáhnout v CB

**) Doporučené minimum

***) Návrh je sesbírán z různých zdrojů internetu - každému může vyhovovat něco jiného.

Jak získat v Pokroku armádu z Budoucnosti?

za tyto informace děkuji hráči Aureliano

Úvod

Díky tomu, že se dají příběhové úkoly spojené s mapou území plnit napřed před aktuálním věkem hráče, dají se přes odměny z těchto úkolů získat jednotky z budoucích věků. 

Ale aby hráči nemohli jít pořád dopředu a získat až příliš silné jednotky na svoji dobu, jsou mezi příběhovými úkoly tzv. Stopky. Stopka je úkol, jehož podmínky se dají splnit jen v době, ze kterého ten úkol je. Například je třeba vyzkoumat nějakou technologii z určité doby, nebo postavit konkrétní budovu z nějaké doby. Takže nelze jít dále, dokud není ona doba dosažena.

Přesto se našel způsob, jak dvě stopky v postmoderně a současnosti překonat a jít v příběhu stále dál až k cíli, kdy lze v Pokroku mít 4 tanková vznášedla z Budoucnosti. 

Ovšem vyžaduje to skutečně věrně postupovat podle tohoto návodu


Postup

1) Výchozí situace hráče by měla být už v koloniálu, který má celý vyzkoumaný a v příběhu se dostal co nejdále. Měl by být už v příběhové linii průmyslu a stát například na úkolu, kde musí vyzkoumat technologii z průmyslu.  Pak by měl přejít do Průmyslu aby mohl tento úkol splnit.

Po postupu do Průmyslu a dále i v Pokroku je třeba zkoumat technologie pouze v případě, když je to třeba pro příběhové úkoly - jinak ne. V Průmyslu je dobré přednostně vynalézat technologie vedoucí k technologii "Zákon a pořádek", protože později v Pokroku je úkol Mírová konference vyžadující postavení budovy policejní stanice z Průmyslu.

Podle této tabulky si můžete ověřit, kolik nevyzkoumaných technologií budete potřebovat při dalším postupu:

Doba / ÉraPočet vyzkoumaných technologií
pro splnění úkolu
Doba Pokroku5+1 Vojenská
Moderní doba1
PMD3
Současnost- (přeskočíme)
Zítra- (přeskočíme)
Budoucnost3
Ledová budoucnost4
Oceánská budoucnost5

2) V mapě postupovat stále dál - první jednotky získáme v Moderně:

2.1. vzít určitě bojem první dvě provincie, vygeneruje to vedlejší úkol - jmenuje se nějak Rin Gozenovi bojovníci, kde odměnou jsou 4 bazuky

2.2. opět bojem vzít provincie Toimuro and Hiromaguchi pro 2x mechanizovanou pěchotu a 2x bojový tank

Další jednotky se získají plněním hlavní úkolové linie a celkem je potřeba jeden výzkum

3. Příbehy postmoderny

V postmoderně začíná to zajímavé:

Na začátku mapy narazíte na 2 provincie, které drží revolucionář Che Guerrera. Ať už si o vousatých revolucionářích libujících si v zabíjení myslíte cokoliv, vyplatí se tu spolupráce. Všechny provinicie patřící Che Guerrerovi vyjednávejte. Začněte v souladu s příběhem buď západní nebo východní, ale druhou mu nechte! Pokračujte dále do vnitrozemí. Che se vám postupně odmění úkoly s 2 a 3 četami s těžkými kulomety a 2 comandy. Hlavně čety se budou hodit pro boj ve vnitrozemí v provinciích, které nepatří Guerrerovi.

3.2 Pokračujte plněním příběhových úkolů až ke úkolu "Hrůza" a ten si hezky nechte v seznamu úkolů. Kritický úkol je ten po něm, takže takto je to bezpečnější a můžete používat i opakující se úkoly. Pokračujte na mapě dál přes současnost a zítřek. Vynechejte provincie dle přiložených screenshotů, Je jedno, jestli budete vyjednávat nebo bojovat pomocí kulometných čet.

Současnost - vynechejte provincie, které jsou i zde vynechány:

Zítra - vynechejte provincie, které jsou i zde vynechány:

3.3 Na mapě budoucnosti získejte vyjednáváním všechny oblasti první provincie Agadar.  Když budete bojovat, Joy Danba se naštve a místo 4 tankových vznášedel bude jen jedno a to nechcete..


4. Krok stranou do budoucnosti

4.1 Ukončete úkol "Hrůza". Nyní vám vyskočí úkol "Vadí/Nevadí", který máte splnit nebo zrušit. Za žádných okolností nesmíte udělat nic z toho. Ten úkol vám tam bude viset, dokud budete běhat po mapě a sbírat jednotky. Když ho splníte/zrušíte, vrátí vás to zpět do příběhu postmoderny a máte smolíka...

4.2 Splňte nebo zrušte opakující se úkol (ale nikoliv ten "vadí/nevadí"!). Nyní hra vidí, že nemáte příběhový úkol, protože vadí/nevadí je nepovinný úkol. 

Tak se hra podívá do mapy, kde jste a hodí vám úkol "Diktátorova smrt" ze současnosti. Splňte ho a pak byste měli znovu skočit do úkolu "Kupředu" z budoucnosti a po něm do úkolu "Setkání s Nadějkou"

5. Budoucnost

Nyní plňte úkoly z budoucnosti a na mapě postupujte podle nich. Je jedno, jestli budete vyjednávat nebo útočit.

Zpozorněte v provincii Botoku. Další úkol vás pošle prozkoumat 2 provincie u Botoku. Budou to provincie Bisorabia a Kalabuye. Kalabayue patří Joy Danbě, takže za žádných okolností tam neútočte, ani ji celou nezaberte vyjednáváním. 

Vlastně nejlepší je tam vůbec nelézt. Příběhový úkol vás pošle do Bisorabie vyříkat si to s jedním diktátorem. No a pak se objeví úkol "Pozdravy od přítele" s velmi sladkou odměnou: tři tanková vznášedla. Po jeho splnění si můžete s Kalabuye dělat co chcete.

Pokračujte plněním úkolů a dostanete ještě jedno tankové vznášedlo.


S tankovými vznášedly zhruba zdvojnásobíte své maximální oslabení v CB (standardně lze hrát s postihem nad 100 - při armádním bonusu cca. 700/400) a v PVP na automat zvítězíte i proti nejtěžším soupeřům vždy.

Zdroje:

Originální návod: https://forum.us.forgeofempires.com/index.php?threads/higher-age-units-guide-v1-22.37109/

Youtuber MooingCatFoE nyní vysílá videa věnující se jednotkám z budoucnosti a časem se dostane i k tankovým vznášedlům:

https://www.youtube.com/c/MooingCatFoE/videos

Přehledný excel od MooingCatFoe pro základní přehled:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ibHYHG_1fhC5JlWHsJIO8i3cYe7TSTYbAQgS3TNK8WM/edit#gid=1404750756

Seznam příběhových úkolů na wiki, je dobré vědět, kde člověk zrovna je:

https://forgeofempires.fandom.com/wiki/Story_quests

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky